Elolvasom/Read:
Letöltöm/Download: (PDF, 237,22 KB)
Szerző/Author: Kovács Natália (Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest)
E-mail: akovacsnati@gmail.com
Rövid életrajz/Bio: Kovács Natália, az ELTE BTK Irodalomtudományi Doktori Iskolájának PhD-hallgatója. Mesterszakos végzettséget az ELTE Irodalom- és kultúratudomány mesterszakán, valamint a KRE Színháztudomány mesterszakán szerzett. 2011-ben kezdett kritikát írni az akkor induló kortarsonline.hu oldalon, majd 2013-ban a kutszelistilus.hu, a tanckritika.hu és a szinhaz.net szerzője lett, egy évvel később pedig már a Színház nyomtatott kiadásában is jelentek meg írásai. 2014-ben az Élet és Irodalom szerkesztőségében gyakornokoskodott, azóta pedig több kritikája és színházi témájú interjúja is megjelent a lapban.
How to cite: Theatron 14, 4. sz. (2020): 33–44.
Cím/Title (HUN): A drámaként olvasás lehetősége. Esterházy Péter három dramolettjéről
Cím/Title (ENG): The Possibility of Reading as a Play. On Péter Esterházy’s Three Dramolettas
Abstract:

In my paper, I use three of Péter Esterházy’s dramatic works to demonstrate that the linguistic logic created by the author is not incompatible with the dramaturgical expectations of the stage performance’s context. The dramolettas published in the 2006 volume Rubens and the Non-euclidian Women are works created with an awareness of the needs of stage performances, and affected not only by German speech-plays, but also the traditions of comedy theatre, avant-garde theatrical forms and neo-avant-garde performance arts.