Elolvasom/Read:
Letöltöm/Download: (PDF, 189,31 KB)
Szerző/Author: Gemza Melinda (Debreceni Egyetem)
E-mail: gemzam@gmail.com
Rövid életrajz/Bio: Gemza Melinda, színháztörténész, színházi nevelési szakember. A Debreceni Egyetem Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskolájának hallgatója. Fő kutatási területe: az alkalmazott színház, főként a színházi nevelési előadások (TIE) politikussága, társadalmi hatása.
How to cite: Theatron 15, 1. sz. (2021): 70–82.
Cím/Title (HUN): Közöm van hozzá! Hogyan definiálja a színház esztétikai és társadalmi funkcióját egy vidéki kőszínház színházi nevelési programja?
Cím/Title (ENG): This is my business! How does the theatrical education program of a town theatre define the aesthetic and social function of theatre?
Abstract:

The paper focuses on the relationship between theatrical education and cultural mediation, through the analysis of the participatory theatrical production titled Unspeakable at the Csokonai Theatre of Debrecen. It uses the theory of the French cultural scholar Jean Caune to determine the role of theatrical education in the process of cultural transmission, while differentiating between aesthetic and artistic mediation.