Elolvasom/Read:
Letöltöm/Download: (PDF, 130,10 KB)
Szerző/Author: Antal-Bacsó Borbála (Budapest Bábszínház)
E-mail: abacsoborbala@gmail.com
Rövid életrajz/Bio: Antal-Bacsó Borbála, 2014-ben diplomázott az ELTE magyar alapszakán, kultúratudomány specializációval. 2015-ben elvégezte a Színház- és Filmművészeti Egyetem színházi rendezőasszisztens felsőoktatási szakképzését. Mesterszakos diplomát a Károli Gáspár Református Egyetem színháztudomány szakán szerzett. 2017-ben védte meg szakdolgozatát, amelynek témája a női test kortárs bábszínpadi reprezentációja volt. A Budapest Bábszínházban dolgozik.
How to cite: Theatron 15, 3. sz. (2021): 117–123.
Cím/Title (HUN): Női testek a bábszínpadon
Cím/Title (ENG): Female Bodies on the Puppetry Stage
Abstract:

Women are objectified on the stage of puppet theatre: they are puppets, with functional bodies crafted for the performance. At the same time, these heroines are feminised objects, who experience and perform their femininity through their object nature, the abilities and functions inherent in their bodies. This paper seeks to answer the question – how, and for what purpose should we use a puppet body that has a gendered identity.