Elolvasom/Read:
Letöltöm/Download: (PDF, 244,30 KB)
Szerző/Author: Szemessy Kinga (Színház- és Filmművészeti Egyetem, Budapest)
E-mail: szemessy.kinga@gmail.com
Rövid életrajz/Bio: Szemessy Kinga, kortárs táncos-táncantropológus, aki doktori kutatásában (korábban SZFE, most Universität Mozarteum Salzburg/FreeSZFE) és az általa alapított SVUNG csoporttal azt vizsgálja, a szándékoltan koreografált kényelmetlenségnek milyen alkotói és pedagógiai hozadéka lehet egy részvételi előadás vagy művészetközvetítői program során. Tagja a Szomatikus Oktatásért és Mozgásért Egyesületnek, valamint az L1 Független Művészek Egyesületének, és rendszeresen dolgozik a Ziggurat Projecttel.
Szerző/Author: Végvári Viktória (Budapest Bábszínház)
E-mail: vegvarivik@gmail.com
Rövid életrajz/Bio: Végvári Viktória, színházpedagógus, a Színház- és Filmművészeti Egyetem doktorjelöltje. Kutatásának fókuszában a báb-, figura- és tárgyszínház alkalmazott és részvételi színházi megjelenési formái állnak, gyakorlati munkájában a bábművészet színház-pedagógiai aspektusaival foglalkozik. Alkalmazott bábművészeti és drámapedagógiai kurzusokat vezet több felsőoktatási intézményben.
How to cite: Theatron 15, 1. sz. (2021): 54–69.
Cím/Title (HUN): Performansz alapú táncos/bábos részvételi játékok
Cím/Title (ENG): Performance-based Dance and Puppetry Participation Games
Abstract:

This paper summarises the shared creative and educational experiences of authors who come from the fields of dance and puppetry respectively, setting down nine principles, a glossary, and the description of multiple exercises that are less dominant in, or completely absent from the canon of contemporary Hungarian theatre education. These are the following: the agency of (bodily and inanimate) material, the creative potential brought forth by discomfort, an anti-elitism that isn’t achieved at the cost of technical training, event-like-ness, world-creation that is not the equivalent of fiction, and the impossibility of accurate reconstruction.