Elolvasom/Read:
Letöltöm/Download: (PDF, 4,32 MB)
Szerző/Author: Boros Csaba (Művészeti Egyetem, Marosvásárhely)
E-mail: borosg.csaba@yahoo.com
Rövid életrajz/Bio: Boros Csaba, zeneszerző, karvezető, előadóművész, színész. Tanulmányait a csíkszeredai Képzőművészeti Líceumban kezdi, majd 2008-ban felvételt nyer a marosvásárhelyi Művészeti Egyetemre. Csíky Boldizsár zeneszerző hatására elkezd kompozíciót, formatant, összhangzattant és ellenpontot tanulni. 2010-ben megírja első kísérleti műveit. Nem sokkal az egyetem befejezése után feladja a színészi pályát és független zeneszerzőként alkot tovább. 2018-ban felvételt nyer a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem Doktori Iskolájába, ahol az erdélyi magyar zeneszerzők színházi munkásságát kutatja az 1950-es évektől a rendszerváltásig. 2019-ben a lengyelországi Sziléziai Színházak Egyesülete Złota Maska díjjal tüntette ki a legjobb színházi zenéért. Alkotásai több, mint negyven színházi előadásban hallhatók.
How to cite: Theatron 14, 2. sz. (2020): 76–91.
Cím/Title (HUN): Rendezői koncepció és alkalmazott zene korrelációja Harag György Vihar-rendezésében
Cím/Title (ENG): The Correlation of Directorial Concept and Applied Music in György Harag’s Interpretation of The Tempest
Abstract:

The paper analyses the correlations and cooperating elements of the 1979 interpretation of The Tempest and the applied music, with the methods of reception aesthetics and semiotics. It draws a parallel between the deliberately ordered processes of mise en scene and musical composition, moreover it charts the interpretative emphases and symbology expressed in the cross section of applied music, direction and dramatic text.