Elolvasom/Read:
Letöltöm/Download: (PDF, 166,61 KB)
Szerző/Author: Bethlenfalvy Ádám (Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest)
E-mail: bethlenfalvy.adam@kre.hu
Rövid életrajz/Bio: Bethlenfalvy Ádám, színházi nevelési szakember, az InSite Drama egyik alapítója, a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója. Érdeklődésének középpontjában, gyakorlati szakemberként és kutatóként is, a színház pedagógiai és közösségi célok mentén történő alkalmazása áll.
Szerző/Author: Kaposi László (Magyar Drámapedagógiai Társaság, Budapest)
E-mail: kaposi.laszlo@gmail.com
Rövid életrajz/Bio: Kaposi László, rendező, drámatanár, Mezei Éva-, Wlassics- és Csokonai-díjas, az első magyarországi színházi nevelési társulat – a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ – alapítója (1992) és művészeti vezetője 2006-ig. 2002–2010 között, majd 2014-től a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke, 1995-től a Drámapedagógiai Magazin felelős szerkesztője.
Szerző/Author: Kiss Gabriella (Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest)
E-mail: kiss.gabriella@kre.hu
Rövid életrajz/Bio: Kiss Gabriella, színháztörténész, szakfordító, drámapedagógus, a Károli Gáspár Református Egyetem Színháztudományi Tanszékének oktatója és a Szent István Gimnázium kutatótanára. Érdeklődésének középpontjában jelenleg a kortárs színház és a színházi nevelés kapcsolata áll.
How to cite: Theatron 16, 1. sz. (2022): 22-30.
Cím/Title (HUN): Színház-e mind? Széttartó gondolatfutamok Gavin Bolton utolsó írásáról
Cím/Title (ENG): It’s all theatre, isn’t it? Diverse thoughts on the final article of Gavin Bolton
Abstract:

Gavin Bolton’s most recently published paper It’s all theatre was published in Hungarian translation in 2021. Bolton has been one of the most influential theorists of Drama in Education and has also had a great impact in this field in Hungary. In this review three experts reflect on Bolton’s suggestion in his latest article, namely that drama teachers should consider perceiving their work as theatre. The reviews also reflect on Bolton’s lifetime achievements which provide the context for his paper.

Keywords: process drama, applied drama, theatre in education, theatricality, participation